Eficientizarea funcționării rețelei școlare, formarea cadrelor didactice pentru îmbunătățirea competențelor digitale, pregătirea instituțiilor de învățământ pentru începerea noului an de studii, asigurarea instituțiilor de învățământ cu cadre didactice, organizarea reuniunilor metodice republicane și raionale – acestea și alte subiecte au fost abordate de către ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, în cadrul unei ședințe online cu reprezentanții organelor locale de specialitate în domeniul învățământului (OLSDÎ).
Ministrul Igor Șarov a vorbit despre cele șapte modele elaborate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării pentru redeschiderea instituțiilor de învățământ în anul de studii 2020-2021. „Referitor la spațiile de învățare, ideea de bază este că, pentru a evita îmbolnăvirile, trebuie ca distanța fizică să fie cât mai mare, în contextul unei apropieri sociale specifice școlii. De aceea, vor trebui organizate spațiile și rearanjate cele existente pentru a asigura distanța și siguranța tuturor. Solicităm managerii instituțiilor de învățământ să discute în comunitatea școlară cu părinții, profesorii și elevii modelele prezentate de MECC și doar împreună să decidă asupra modelului adoptat de către instituție. Pentru că școala aparține fiecăruia, ea trebuie să accepte diversitatea și individualitatea ca valoare indispensabilă”, a subliniat oficialul.
În context, participanții la ședință au convenit asupra prezentării Ministerului Educației, Culturii și Cercetării până la 1 august modelul adoptat de către fiecare instituție de învățământ.
Totodată, șeful direcției învățământ general, Valentin Crudu a solicitat reprezentanților organelor locale de specialitate în domeniul învățământului să prezinte ministerului ultimele propuneri privind definitivarea reglementările speciale organizaționale privind reluarea activității instituțiilor de învățământ general.