Tematica dominantă din cadrul evenimentului a vizat anumite perspective de utilizare eficientă, adecvată a rezultatelor şcolare ale elevilor în aspectul consolidării calităţii sistemului educaţional. Practici valoroase la temă au fost prezentate de către 14 experţi calificaţi în domeniul evaluării rezultatelor şcolare şi stabilirii nivelului de performanţă atins de către un anumit sistem educaţional.
Pentru delegaţia din Republica Moldova, un deosebit interes a prezentat abordarea, în cheie critică, a subiectelor ce ţin de cultura şi finanţarea politicilor de evaluare a rezultatelor şcolare, administrarea şi consolidarea potenţialului uman angajat în realizarea conceptului de aplicare a indicatorilor de performanţă şi măsurare a calităţii studiilor.
În aria discuţiilor constructive din cadrul laboratoarelor, o relevanţă sporită au constituit şi chestiunile cu referire la instrumentele calităţii: standardele educaţionale, evaluarea elevilor prin examenele terminale, evaluarea instituţiilor şcolare, analiza empirică a calităţii şcolilor.