Au fost abordate pe larg aspecte privind şcolarizarea copiilor, abandonul şcolar, incluziunea socială a copiilor cu nevoi speciale în sistemul educaţional general, studierea religiei în instituţiile de învăţămînt preuniversitar, asigurarea accesului la educaţie a copiilor reprezentanţi ai minorităţilor etnice din Republica Moldova etc.
Dl Thommas Hammarberg, a mulţumit pentru posibilitatea de a discuta cele mai importante probleme referitor la respectarea drepturilor copiilor, menţionînd că Ministerul Educaţiei este factorul cheie în orice Guvern.
Viceministrul Tatiana Potîng, a adus la cunoştinţă despre acţiunile întreprinse de Ministerul Educaţiei în colaborare cu partenerii de dezvoltare şi administraţia publică locală pentru crearea unui mediu şcolar favorabil şi incluziunea socială a copiilor din familii dezavantajate, a copiilor de etnie rromă şi a copiilor cu dizabilităţi, inclusiv prin promovarea modelului de şcoală prietenoasă copilului.
Referindu-se la predarea şi învăţarea religiei în şcoală, viceministrul Tatiana Potîng, a informat că în rezultatul unei colaborări eficiente cu reprezentanţi ai diferitor confesiuni din Republica Moldova, în programul şcolar a fost inclusă disciplina opţională "Religia".