Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

ANUNȚ

Consiliul raional Criuleni

Anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de șef/șefă, Direcția Educație, Consiliului raional Criuleni;

 

       Informația privind condițiile de desfășurare a concursului este plasată pe portalul guvernamental al funcțiilor publice (www.cariere.gov.md) Criuleni, pagina web www.criuleni.md la compartimentul posturi vacante și pe pagina oficială a Ministerului Educației și Cercetării.

 

 

INFORMAŢIA

cu privire la condițiile de participare la concurs pentru ocuparea

funcției publice vacante de șef/șefă, Direcția Educație, Consiliului raional Criuleni

 

Scopul general al funcţiei:

Organizează și conduce activitatea Direcției Educație, exercitând prerogative de putere publică în sistemul de învățământ din raion

Sarcinile de bază:

  1. Organizarea și conducerea activității Direcției Educație, exercitarea prerogativelor de putere publică în sistemul de învățământ din raion;
  2. Asigurarea aplicării prevederilor Codului Educației, a tuturor actelor normative care reglementează problemele din învățământ sau din alte domenii (cu aplicabilitate în învățământ).
  3. Dezvoltarea și asigurarea funcționalității bazei didactico-materiale din instituțiile de învățământ, fundamentarea judicioasă a rețelei de învățământ, asigurarea condițiilor optime desfășurării procesului de instruire și educație.
  4. Elaborarea, fundamentarea Proiectului de dezvoltare a învățământului în teritoriul administrat, realizarea misiunii și viziunii asumate de Direcția Educație.
  5. Eficientizarea activității de control și îndrumare desfășurată de structurile interne ale direcției, elaborarea măsurilor de optimizare a procesului de învățământ.
  6. Răspunderea de întreaga activitate educațională din raion.

 

Condiţiile de participare la concurs:

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. cunoaște limba română;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată;
  6. are studii de master sau superioare pre-Bologna;
  7. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale (manifestări de corupție);
  9. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  10. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  11. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;
  12. în privința sa nu este instituită o măsură de ocrotire judiciară;
  13. are experiență de cel puţin 5 ani într-o funcție de conducere în sistemul educațional sau cel puțin 5 ani într-o funcție de execuție în cadrul organului local de specialitate;
  14. corespundere criteriului de integritate;
  15. întrunește cerinţele specifice minime pentru ocuparea respectivei funcţii, stabilite în Clasificatorul unic al funcţiilor publice, aprobat prin Legea nr. 155/2011.

 

Persoanele interesate nu mai târziu de data 22 iulie 2024, ora 16.00, depun dosarul de concurs, care va conține:

  1. Cererea de participare la concurs, al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 1 din Ordinul MEC nr. 109/2024;
  2. copia buletinului de identitate;
  3. copia/copiile actului/actelor de studii;
  4. curriculum vitae;
  5. copiile actelor care atestă vechimea în activitate a candidatului;
  6. cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere;
  7. programul de dezvoltare a sistemului educațional din raion, elaborat pentru 4 ani se va expune pe maximum 10 file.

Notă: Cazierul judiciar va fi prezentat şi anexat la dosarul de concurs în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care candidatul a fost declarat învingător al concursului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 

Adresa poștală: or. Criuleni, str. 31 August 1989, nr. 108 (sediul Consiliului raional Criuleni), et. 3, bir. 300

Telefon de contact: 024822348, e-mail: sjcriuleni@gmailcom

Bibliografia concursului:

Domeniul I Managementul sistemului educațional (strategic și organizațional)

  1. Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
  2. Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
  3. Legea nr.148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
  4. Hotărârea Guvernului nr.1042/2023 cu privire la Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică;
  5. Hotărârea Guvernului nr. 601/2020 cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului informațional de management în educație;
  6. Cadrul de Referință al Curriculumului Național, aprobat prin ordinul ministrului nr.432/2017;
  7. Codul de etică al cadrului didactic, aprobat prin ordinul ministrului nr.861/2015;
  8. Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr.1699/2023 cu privire la eficientizarea procesului de raportare și completare a documentației școlare în învățământul general;
  9. Regulamentul-cadru cu privire la funcționarea consiliului de administrație al instituției de învățământ general, aprobat prin ordinul MEC nr.269/2020;
  10. Ordinul MEC nr.1074/2019 cu privire la unele acțiuni de prevenire și combatere a fenomenului plăților informale în sistemul educațional;
  11. Procedura de organizare instituțională și de intervenție a lucrătorilor instituțiilor de învățământ în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul MEC nr.77/2013;
  12. Raportul cu privire la evidența sesizărilor privind cazurile suspecte de abuz, bullying, neglijare, exploatare, trafic, aprobat prin ordinul MEC nr. 1168/2022;
  13. Metodologia de aplicare a Procedurii de organizare instituţională şi de intervenţie a lucrătorilor instituţiilor de învățământ preuniversitar în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul MEC nr.858/2013;
  14. Regulamentul privind comunicarea între instituțiile de învățământ și mass-media în cazurile care se referă la copii, aprobat prin ordinul MEC nr.60/2014;
  15. Ghidul metodologic de guvernanță democratică a școlii în Republica Moldova, aprobat prin ordinul MEC nr.1643/2023;
  16. Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ primar şi secundar general din perspectiva școlii prietenoase copilului, aprobate prin ordinul MEC nr.970/2013;
  17. Reglementări și proceduri specifice pentru evaluarea și certificarea elevilor cu cerințe educaționale speciale incluși în instituțiile de învățământ general obligatoriu, aprobate prin ordinul MEC nr.330/2014;
  18. Instrucțiunea privind procedurile specifice de examinare a elevilor cu cerințe educaţionale speciale, aprobată prin ordinul MEC nr.156/2015;
  19. Regulamentul-cadru al Comisiei multidisciplinare intrașcolare din instituția de învățământ primar, secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul MEC nr.683/2019;
  20. Metodologia de organizare și funcționare a Centrului de resurse pentru educația incluzivă din instituția de învățământ preuniversitar, aprobată prin ordinul MEC nr.100/2015;
  21. Instrucțiunea de organizare a învățământului la domiciliu, aprobată prin ordinul MEC 98/2015.

 

Domeniul II

Managementul curriculumului, organe locale de specialitate în domeniul învățământului

  1. Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
  2. Legea nr.330/1999 cu privire la cultura fizică și sport;
  3. Regulamentul privind activitățile de susținere a elevilor capabili de performanțe înalte în învățământul general, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1002/2023;
  4. Cadrul de Referință al Curriculumului Național, aprobat prin ordinul MEC nr.432/2017;
  5. Regulamentul-tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ primar și secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul MEC nr. 235/2016;
  6. Regulamentul privind evaluarea şi notarea rezultatelor învățării, promovarea şi absolvirea în învăţământul primar şi secundar, aprobat prin ordinul MECnr.70/2020;
  7. Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele IIV, aprobată prin ordinul MEC nr.1468/2019;
  8. Regulamentul cu privire la examenul național de bacalaureat, aprobat prin ordinul MEC nr.47/2018;
  9. Regulamentul cu privire la examenele naționale de absolvire a gimnaziului, aprobat prin ordinul MEC nr.48/2018;
  10. Metodologia de organizare și desfășurare a testării naționale în învățământul primar, aprobată prin ordinul MEC nr.1572/2018;
  11. Cadrul de referinţă al educaţiei timpurii din Republica Moldova, aprobat la Consiliul Naţional pentru Curriculum, ordinul MEC nr.1592/2018;
  12. Regulamentul-tip al instituției de educație timpurie, aprobat prin ordinul MEC nr.254/2017.

 

Domeniul III

Managementul resurselor umane

  1. Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
  2. Legea integrității nr.82/2017;
  3. Lege nr.133/2016 privind declararea averii și intereselor personale:
  4. Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern.

 

Domeniul IV

Managementul resurselor financiare

  1. Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
  2. Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
  3. Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  4. Hotărârea Guvernului nr. 868/2014 privind finanțarea în bază de cost standard per elev a instituțiilor de învățământ primar și secundar general din subordinea autorităților publice locale de nivelul al doilea;
  5. Hotărârea Guvernului nr. 1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 969/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea compensațiilor bănești anuale personalului de conducere şi didactic din instituțiile de învățământ general public;
  7. Hotărârea Guvernului nr. 234/2005 cu privire la alimentarea elevilor.