Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Autorii de manuale școlare și reprezentanții editurilor și-au expus opinia privind Conceptul Dezvoltării Curriculumului Școlar, propus de MEC
08/07/2024 - 16:33

Ministerul Educației și Cercetării continuă seria de discuții publice privind noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar. Alte două sesiuni de consultări publice s-au desfășurat cu participarea autorilor de curriculum și de manuale școlare, precum și a reprezentanților editurilor

 

Având în vedere că noul curriculum se dorește a fi unul contextual, axat pe formarea competențelor transformatoare și transferabile, dar și pe cele mai actuale teorii și practici curriculare, participanții la consultări au evidențiat importanța creării tuturor condițiilor necesare pentru implementarea acestuia. 

 

Un aspect important al discuțiilor a vizat importanța susținerii cadrelor didactice atât la etapa de formare inițială, cât și la etapa de formare continuă, inclusiv prin intermediul rețelei naționale de mentori, gestionată de Institutul Național pentru Educație și Leadership. De asemenea, participanții au abordat mai multe probleme cu care se confruntă în procesul de elaborare a noi generații de curriculum și manuale școlare, precum: timpul limitat pentru a elabora toate categoriile de documente curriculare, experiență redusă în domeniul integrării curriculare, dar și a predării conținuturilor curriculare integrate.

 

Amintim că începând cu data de 14 iunie, MEC organizează un șir de consultări publice despre noul concept al dezvoltării curriculumului școlar, cu participarea cadrelor didactice, părinților, elevilor, experților în educație și a altor reprezentanți ai comunității educaționale 

 

Persoanele interesate să participe cu idei, sugestii, recomandări, sunt îndemnați să acceseze și să completeze până pe 15 iulie acest formular: https://bit.ly/feedbackconceptcurriculum  

 

Până în prezent, peste 250 de persoane au venit cu opinii și sugestii privind proiectul noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar.

petitii