Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Educaţia timpurie subiect de discuţii în Parlament
02/05/2012 - 14:26

Reprezentanţi ai Ministerul Educaţiei au participat miercuri, 2 mai curent, la consultările publice organizate de către Comisia parlamentară cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media cu genericul: ,,Educația timpurie și învățământul preșcolar: probleme și perspective”.

La şedinţă au fost invitaţi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, ai Direcţiilor municipale şi raionale de învăţămînt, UNICEF, directori ai instituţiilor preşcolare şi cadre didactice, reprezentanţi ai societăţii civile şi experţi de profil.

Consultările s-au axat pe următoarele subiecte:
-organizarea educaţiei timpurii şi a învăţămîntului preşcolar: instituţii, reglementări şi oportunităţi de dezvoltare;

-personalul din educaţia timpurie şi învăţămîntul preşcolar: categorii de personal şi angajarea cadrelor didactice;

-suportul legislativ în organizarea şi dezvoltarea educaţiei timpurii şi a învăţămîntului preşcolar: propuneri şi sugestii.

Valentin Crudu, director al Direcţiei generale învăţămînt preşcolar, primar şi secundar general a Ministerului Educaţiei, a menţionat despre problemele şi realizările sistemului educaţional preşcolar şi despre obiectivele care urmează a fi realizate de către Ministerul Educaţiei în colaborare cu partenerii săi pentru dezvoltarea serviciilor de educaţie timpurie.

Potrivit lui Valentin Crudu, pentru organizarea eficientă a sistemului de educaţie timpurie, Ministerul Educaţiei în parteneriat cu donatori (IKEA, UNICEF, BM, FISM ş.a), APL a înregistrat pe parcursul ultimilor ani reuşite incontestabile în domeniu, asigurînd acces la educaţie de calitate pentru copiii de vîrstă timpurie, inclusiv pentru cei cu nevoi speciale.

Drept obiective, ministerul îşi propune majorarea ratei de înrolare în programe de educaţie timpurie, sporirea calităţii serviciilor de educaţie şi dezvoltare timpurie prin instruirea educatorilor, asigurarea metodico-didactică şi tehnico-materială a instituţiilor de educaţie şi dezvoltare timpurie a copilului, conform standardelor în vigoare, reducerea discrepanţei dintre rata de înrolare la nivel rural faţă de cel urban cu 10 %, extinderea serviciilor de educaţie timpurie în cele 180 comunităţi unde nu există grădiniţe, crearea şi dezvoltarea programelor parentale.

În Republica Moldova activează cca 1400 de grădiniţe. În învăţămîntul preşcolar sînt cuprinşi cca 135 mii copii.

petitii